• Curierul de Hâncești

Teste şi lucrări de control – la distanţă!

În unul dintre articolele anterioare, am menționat despre noul tip de învățământ din timpul stării de urgență și anume, învățământul online. Suntem în apropierea sfârșitului de an școlar, dat fiind faptului că elevii nu frecventează școlile, ci practică învățământul la distanță, modalitatea de totalizare și calculare a notelor pentru întregul an școlar, va fi aprobată printr-un regulament elaborat de Ministerul Educației.


În această ordine de idei, Ministerul Educației a propus cadrelor didactice să vină cu idei și soluții pentru modalitățile de notare a elevilor și totalizarea întregului an școlar.

„Cadrele didactice și managerii instituțiilor de învățământ vor propune diverse idei în favoarea soluționării acestei probleme. Totodată, pe site-ul oficial al Ministerului Educației găsim diverse propuneri, care, după părerea mea, sunt bine gândite și raționale. Ce ține de mobilizarea din această perioadă, profesorii au reușit în termen scurt să însușească această tehnică absolut nouă pentru ei și încearcă să facă față până la capăt indiferent de soluția care va fi aprobată. După părerea mea, învățământul online reprezintă unica posibilitate existentă de învățământ din această perioadă și cred cu tărie că acolo unde profesorul, elevul și părintele este responsabil se reușește bine” – a declarat pentru „Curierul de Hâncești”, Ana Plăcintă, directorul LT „Mihai Eminescu”.

Modalitățile de verificare a cunoștințelor în mod online sunt puțin mai complicate pentru că se izbesc de impedimentul contactului vizual, totuși, cadrele didactice încearcă prin diverse metode să desfăşoare lucrări de control și teste.

„În mod online este mai complicat când e vorba de notare, noi folosim diverse modalități prin intermediul platformelor cu care lucrăm de la distanță. O modalitate ar fi mesajele vocale scurte prin intermediul cărora adresăm întrebări și primim răspunsuri. În cazul evaluărilor, profesorii scriu întrebările pe foaie, o fotografiază și o expediază elevilor. Aceștia la rândul lor, o remit în privat cu răspunsurile. O altă modalitate pe care o practicăm, una dintre cea mai ușoară și accesibilă tuturor elevilor - scriem evaluarea într-un document Word pe care elevii îl descarcă în calculatoarele lor și completează cu răspunsuri, ulterior sunt trimise înapoi pentru verificare” - a declarat pentru „Curierul de Hâncești”, Sergiu Ștefan, profesor de informatică, educație plastică și educație muzicală din cadrul gimnaziului Bujor.

Elevii susțin că prin intermediul formelor de notare și verificare care sunt implementate încearcă să sfideze impedimentul unui contact vizual.

„Încercăm pe cât posibil să nu folosim ajutorul internetului în rezolvarea testelor care ne sunt expediate. Pentru noi este o experiență nouă și încercăm să ne încadrăm, să depunem maximul efort și să avem o atitudine responsabilă. Pentru fiecare materie sunt modalități diferite de verificare. Spre exemplu profesorii ne trimit link-ul prin intermediul cărora putem accesa mai ușor o anumită informație, primim întrebări scurte, rapide atunci când comunicăm pe grup, iar testele sunt trimise prin fotografii pentru verificare” – spune Alina Braga elevă clasa a IX-a.

Îmbucurător este faptul că în asemenea situații, profesorii și elevii sunt de comun acord și găsesc cale de înțelegere în favoarea depășirii acestei perioade. Alte informații noi, suplimentare le puteți găsi accesând site-ul oficial al Ministerului Educației Culturii și Cercetării.

Maria MUNTEANU

36 afișare

Tel. de contact redacție: (0269) 2-32-33

Tel. de contact manager/fax: (0269) 2-44-23

E-mail: cdh1@mail.ru / publicitate.curier@gmail.com

                                                                                                                             

Adresa redacției: str. Mihalcea Hâncu, nr. 132,

biroul 300, mun. Hâncești

© 2018 by Alina Cravcenco